الرئيسيةجستجوثبت نامورود

 

 بازی ایرانی گرشاسب

اذهب الى الأسفل 
نويسندهپيام
sajjadgameactor
Admin
Admin
sajjadgameactor

تعداد پست ها : 122
دانشگاه : صنعتی همدان
رشته دانشگاهی : فناوری اطلاعات
سن : 28
محل سکونت ahvaz
تاریخ عضویت : 2010-08-28

بازی ایرانی گرشاسب Empty
پستعنوان: بازی ایرانی گرشاسب   بازی ایرانی گرشاسب Empty2010-08-29, 11:16

بازی ایرانی گرشاسب Hitasp2
صنعت بازی سازی در ایران طی چند ساله اخیر تونسته پیشرفت چشمگیری داشته باشه جوری که در چند ساله گزشته بازی های ایرانی زیادی ساخته و عرضه شده که میشه گفت نسبت به بازی های خارجی میتونن حرفی واسه گفتن داشته باشن یکی از اون بازی های ایرانی که داره مراحل ساختو پشت سر میزاره بازی بسیار زیبا گرشاسپ است.

بازی گرشاسپ محصول شرکت فن افزار شریف با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای ایران است.

اولین چیزی که توجه همرو جلب میکنه گیم پلی بازی است که عالی کار شده. گیم پلی بازی میشه گفت تا حدودی شبیه بازی gof of war , devil may cry میمونه که میتونه بازی خوبی واسه طرفدارای این بازی ها باشه . بازی به صورت سوم شخص ساخته شده است همچنین دارای معما های فراوان حین بازی است که با پشت سر گزاشتن این معماها و غول های فراوان باید دستو پنجه نرم کنید.

یکی دیگه از چیزهایی که بسیار خوب کار شده گرافیک بازی است که با موتور OGRE3D ساخته شده است . از عکس ها و تریلر های منتشر شده میشه به وضوح بالای محیط و اشیای درون ان پی برد که بر میگرده به گرافیک عالی .

اسم اول بازی که در نظر گرفته شده بود سوشیانت بود ولی طی مدتی به اسم گرشاسپ به معنی (دارنده اسب لاغر) تغییر کرد.

یکی از هسته های مهم هر بازی داستان اونه جوری که هر بازی کننده ای رو درگیر خودش کنه داستان بازی گرشاسپ هم بر میگرده به زمان دور و کهن و یک ابر پهلوان پارسی زمین به اسم گرشاسپ . داستان بازی از اونجایی شروع میشه که یک دیو شیطانی به سرزمین پارسی حمله میکنه و گرشاسپ هم برای مقابله با اون خودشو اماده میکنه و......

این بازی در نمایشگاه Gamescom به نمایش گزاشته شد و همرو شگفت زده کرد چون خارجی ها اصلا فکر اینو نمیکردن که ایرانی ها در صنعت بازی سازی اینجور پیشرفت کرده باشن همچنین حالو هوای بازی براشون بسیار جالب بود.

همچنین علاقه مندان به این بازی میتوانند از شنبه 16 مرداد با مراجعه به سایت http://garshasp.ir این بازی رو خریداری کرده و لینک دانلود رو دریافت کنن.
هنوز تاریخ دقیق عرضه این بازی در ایران مشخص نشده این شرکت همچنان منتظر یک اسپانسر خوب و منتظر تصمیمات و تعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای است.

_________________________________________________


به خدا نگو که مشکلات بزرگی دارم
به مشکلات بگو که خدای بزرگی دارم
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
mohsen_vakili
کاربر
کاربر
mohsen_vakili

تعداد پست ها : 13
دانشگاه : صنعتی همدان
رشته دانشگاهی : فناوری اطلاعات
محل سکونت بهار - همدان
تاریخ عضویت : 2010-09-09

بازی ایرانی گرشاسب Empty
پستعنوان: رد: بازی ایرانی گرشاسب   بازی ایرانی گرشاسب Empty2010-09-09, 06:26

حالا کی میاد ؟
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
gggggggg
مدیر تالار برنامه نویسی
مدیر تالار برنامه نویسی
gggggggg

تعداد پست ها : 118
دانشگاه : صنعتی همدان
رشته دانشگاهی : فناوری اطلاعات
سن : 29
محل سکونت همدان
تاریخ عضویت : 2010-09-05

بازی ایرانی گرشاسب Empty
پستعنوان: رد: بازی ایرانی گرشاسب   بازی ایرانی گرشاسب Empty2010-09-09, 06:54

به به
یار امدو بوی انبر اورد.
محسن جان باز تو از رو عکس عاشق بازی شدی.
قول می دم روز تولدت برات بخرم. بازی ایرانی گرشاسب 421789

_________________________________________________


<br>
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
sajjadgameactor
Admin
Admin
sajjadgameactor

تعداد پست ها : 122
دانشگاه : صنعتی همدان
رشته دانشگاهی : فناوری اطلاعات
سن : 28
محل سکونت ahvaz
تاریخ عضویت : 2010-08-28

بازی ایرانی گرشاسب Empty
پستعنوان: رد: بازی ایرانی گرشاسب   بازی ایرانی گرشاسب Empty2010-09-09, 06:56


بازی گرشاسپ در ایران توسط شرکت لوح زرین نیکان پخش خواهد شد. نسخه نهایی بازی در این هفته به شرکت لوح زرین ارسال می شود تا مراحل تولید و بسته بندی آن آغاز شود. امیدواریم که مطابق قرارهای قبلی در زمان حداکثر سه هفته محصول آماده ارائه در بازار باشد. اطلاعات دقیقتر از زمان پخش در همین هفته مشخص می گردد. شرکت لوح زرین از قدیمی ترین و معتبرترین شبکه های پخش بازی های ویدیویی می باشد و انتظار می رود که بازی گرشاسپ در سطح وسیعی و با کیفیت خوب در کشور توزیع گردد.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از فروشگاهها و نحوه پخش بازی با این شرکت در تماس باشند: http://lohezarrinnikan.ir

_________________________________________________


به خدا نگو که مشکلات بزرگی دارم
به مشکلات بگو که خدای بزرگی دارم
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
sajjadgameactor
Admin
Admin
sajjadgameactor

تعداد پست ها : 122
دانشگاه : صنعتی همدان
رشته دانشگاهی : فناوری اطلاعات
سن : 28
محل سکونت ahvaz
تاریخ عضویت : 2010-08-28

بازی ایرانی گرشاسب Empty
پستعنوان: رد: بازی ایرانی گرشاسب   بازی ایرانی گرشاسب Empty2010-09-09, 06:57

برای اجرای بهینه بازی بر روی PC های مختلف، تنظیمات گرافیکی متعددی در بازی گرشاسپ وجود دارد.

تصویر زیر نمونه ای از صفحه برنامه تنظیمات گرافیکی بازی است:
بازی ایرانی گرشاسب Config-271x300

همانطور که در تصویر مشخص است، کیفیت کلی گرافیک که مربوط به استفاده از shader برای render است، کیفیت بافت ها، وجود سایه، وجود HDR و resolution قابل تنظیم می باشد. تصاویر زیر یک بخش از بازی را با کیفیت های گرافیکی متعدد نمایش می دهد:
[]بازی ایرانی گرشاسب High+high+HDR+Shadow-300x168
تنظیمات گرافیک بالا برای بافت، وجود سایه و HDRت
_______________________________________________________________________

بازی ایرانی گرشاسب High+high+HDR-300x168
نظیمات گرافیک با کیفیت بالا برای بافت ها و وجود HDR
_______________________________________________________________________

بازی ایرانی گرشاسب High+high-300x168
تنظمیات گرافیکی با کیفیت بالا برای بافت ها
_______________________________________________________________________

بازی ایرانی گرشاسب Low+High-300x168
تنظیمات گرافیکی بدون استفاده از shader و با کیفیت بالا برای بافت ها
_______________________________________________________________________

بازی ایرانی گرشاسب Low+low-300x168
تنظیمات گرافیکی بدون استفاده از shader و با کیفیت پایین برای بافت ها
_______________________________________________________________________

با توجه به قدرت کارت گرافیکی، می توان هر یک از وضعیت های گرافیکی بالا را برای بازی انتخاب کرد.



یه سوال و جواب هم که توی کامنت ها بود و جالب به نظرم اومد هم میگذارم :

نقل قول :
سپهر تقدیسیان
سلام
به نظر من نورپردازی حداقل در این صحنه اشتباه هست، در شات بدون HDR صحنه به شدت overbright و saturated هست، در واقع برای من کیفیت شات بدون شیدر (low) بهتر از High هست اون هم به خاطر نور پردازی طبیعی تر.
اینجوری HDR هم به خاطر Automatic Exposure که گذاشتین عملاً فقط نرمال کرده صحنه رو و کار خودش رو درست انجام نداده، هدف از HDR tonemapping اینه که صحنه های روشن “روشن” بشه و صحنه های تاریک “تاریک”، ولی اینجا برعکس عمل کرده اون هم به خاطر نور پردازی بد اولیه.
در واقع اگه در شات Low – Fixed Function Pipeline افکت Dot3 Bumpmapping هم می گذاشتین (تنها افکت شیدری که به نظر میاد وجود داره) صحنه فرق چندانی با HDR + High نداشت. با توجه به اینکه شاید فریم ریت اولی دو برابر باشه.
مورد دیگه با توجه به اینکه سایه خاصی جز کاراکتر در صحنه وجود نداره (احتمالا به خاطر سرعت) می شد برای سایه های صحنه های Static از lightmap استفاده کنید.
البته مشکل shadow قابل حل شدن در این نسخه نیست امیدوارم مشکل نور پردازی تا ریلیز بازی حل بشه.
موفق باشید
جواب :

نقل قول :
: Yaser Zhian
به عنوان یک کاربر معمولی حق با شماست، و هر کاربر و مشتری‌ای حق داره بدون توجه به مسایل تکنیکی و فنی و فقط بنابر سلیقه‌ی خودش هر چیزی رو طلب بکنه.
این از جواب یک کاربر معمولی. برای جواب کمی تکنیکی‌تر لطفاً به خوندن ادامه بدید.
در مورد نقش HDR و Tonemapping کاملاً (یا تفریباً کاملاً) اشتباه می‌کنید. هدف از tonemapping این نیست که صحنه‌های روشن “روشن” بشن، هدف اینه که از saturation بیخود و از ازدست‌رفتن اطلاعات به‌دردبخور جلوگیری بشه و این به‌وضوح یعنی این‌که صحنه‌های روشن “تاریک” و صحنه‌های تاریک “روشن” بشه (البته بعضی جزئیات مثل اینکه tonemapping داره local انجام می‎شه یا global رو فعلاً ندیده می‌گیریم.) نکته‌ی مهم اینه که این کار جوری انجام بشه که بیننده همچنان بدونه داره یه صحنه‌ی روشن رو می‌بینه یا یه صحنه‌ی تاریک.
مشکل شما (به جز اینکه فکر می‌کنم در بعضی موارد اشتباه می‌کنید) دو چیزه. یکی این که از روی یک screenshot واحد و ثابت دارید در مورد پدیده‌ای قضاوت می‌کنید که ذاتاً وابسته به زمان هست (فرآیند تطبیق چشم انسان به شدت نور محیط) و دیگری این که احتمالاً تا به حال درگیر نیازهای یک پروژه‌ی واقعی نبودید.
در یک بازی عواملی مثل نیازهای هنری و طراحی بازی و کارآیی پیاده‌سازی‌ها و کارآیی تیم سازنده (سرعت iteration و غیره) همیشه به visual fidelity و physical correctness (وفاداری بصری و صحت فیزیکی؟) می‌چربه. یعنی من مطمئنم همیشه کار درست اینه که به جای راضی کردن برنامه‌نویس‌ها، آرتیست‌ها و طراح‌های بازی و مرحله رو راضی و خوشحال و efficient نگه داشت.
در مورد over-exposed بودن شات سوم حق با شماست (احتمالاً منظورتون از overbright و saturated همون over-exposed هست دیگه، نه؟) ولی باز هم دارید زود قضاوت می‌کنید. در این موقعیت خاص از بازی فضا باید روشن باشه و بدون tonemapping و adaptive exposure control هیچ راه درست دیگه‌ای که انجامش احتیاج به چند ماه زمان تیم نداشته باشه وجود نداره که بشه این موضوع رو به بیننده نشون داد.
کلاً استفاده از ایده‌هایی مثل lightmap باعث میشه زمان iteration در فرآیند تولید زیاد بشه (به جز ملاحظات جزئی دیگه‌ای هم که وجود داره، مثل ابزارهای تولید lightmap و texture memoryای که مصرف می‌کنند و محدودیت‌هایی که در طراحی مرحله‌ها ایجاد می‌کنند.)
به هر حال من هم کوچکترین شکی ندارم که فن‌آوری گرافیکی گرشاسپ اشکال و جای بحث و بررسی زیاد داره، ولی به شرط اینکه همه‌ی پارامترهای دخیل در طراحی این pipeline در نظر گرفته بشه. در تئوری خیلی چیزها بهینه نیستند و کارهای خیلی بهتری می‌شده انجام داد، ولی در عمل همیشه محدودیت‌هایی (که مهمترین‌هاشون محدودیت زمانی و نیاز به کاهش اثرات جانبی روی فرآیندها و workflowهای کل تیم هستند) وجود داشتند که تا حدودی انتخاب‌ها و تصمیم‌های ما رو توجیه می‌کنند.
در مورد استفاده از افکت X یا Y یا Dot3 bumpmapping یا parallax occlusion mapping یا realtime atmospheric scattering یا هر چیز دیگه، من باز هم به این موضوع باید اشاره بکنم که فکر می‌کنم شما تا به حال درگیر یک پروژه‌ی بازی متوسط یا بزرگ با نیازهای مشخص زمانی یا هنری یا gameplay نبوده‌اید. ممکنه پیاده‌سازی افکتی مثل DOT3 bumpmapping ساده باشه و کارایی اون هم بالا باشه (که هست) ولی بدون صرف زمان زیادِ texture artistها، تیم هنری عملاً کنترلی روی خروجی همچین افکتی نداره. وظیفه‌ی برنامه‌نویس‌ها در یک پروژه‌ی بازی اصلاً و ابداً ساختن بازی یا اضافه‌کردن feature به بازی نیست. برنامه‌نویس‌ها فقط باید ابزارها و شرایطی رو به‌وجود بیارن که طراحان بازی و هنرمندها بتونن بازی‌ای رو که می‌خوان بسازن. وظیفه‌ی برنامه‌نویس دادن کنترل و قدرت به بقیه‌ی اعضای تیمه.
منبع : garshasp.ir/blog

_________________________________________________


به خدا نگو که مشکلات بزرگی دارم
به مشکلات بگو که خدای بزرگی دارم
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
ShangooL
کاربر
کاربر
ShangooL

تعداد پست ها : 31
دانشگاه : صنعتی همدان
رشته دانشگاهی : فناوری اطلاعات
تاریخ عضویت : 2010-10-02

بازی ایرانی گرشاسب Empty
پستعنوان: رد: بازی ایرانی گرشاسب   بازی ایرانی گرشاسب Empty2010-10-02, 07:22

کار قشنگیه
اوون طور که از عکساش معلومه
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
 
بازی ایرانی گرشاسب
بازگشت به بالاي صفحه 
صفحه 1 از 1

صلاحيات هذا المنتدى:شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد
تالار گفتگوی دانشگاه صنعتی همدان :: تالارهای اختصاصی :: دنیای دیجیتال :: بازی های رایانه ای-
پرش به: